16 October 2016

Kuidas asjad loovad emotsioone

Olen juba mõnda aega pidanud seesmist köievedu materiaalsete asjade olulisuse või mitte olulisuse teemal. Ühtlasi on viimastel aastatel meeletut naudingut pakkunud üleliigsete asjade ära andmine ja sellest tulenev ümbritseva müra vähenemine ja selguse ning korrastatuse tunde kasv.

Vaadates samal ajal sama mündi teist külge tean, et naudin väga ilusaid tähendusrikkaid inimeste poolt disainitud ja meisterlikult valmistatud objekte, millest igaüks on omaette märk, lugu või väärtus. Ma arvan, et tõeliselt väärtuslike kaubamärkide taga on enamat kui lihtsalt inimeste konsumerismile tõukav omavaheline vahet tegemine ja parem olemine.

Mulle tundub, et tooted ja teenused mille tarbimiseni ma olen jõudnud enamasti omavad minu jaoks sisulist väärtust mitte ei ole pelgalt tahe läbi nende enda kohta midagi õelda.

Jalanõusid kogudes ja koguarvult 250 paari ületades võib õelda, et kindlasti ei ole tegemist vajaduspõhise tegevusega, aga pigem hobiga mis pakub väljakutseid ja on põnev kuna on globaalne ja pakub palju erinevaid võimalusi ja lähenemisnurki. Arvestades kuidas jalanõude järelturgu peetakse potentsiaalseks teenimise kohaks, siis see lisab ainult vürtsi juurde.

Jõudsin selle blogi kirja panemise mõteteni tänasel õhtul tundes, et erinevad tooted ja teenused mida elus olen enda jaoks leidnud pakuvad konstantselt põhjusi naudinguks ja tänulikkuseks.

Täna käisime Maikiga ja Välguga õhtul Nõmme metsas jalutamas ja söömas. Olled meie õhtust programmi lõpetamas avastasingi end juurdlemas, et enamus tehtud valikud on teadlikud ja rajanevad varasematele kogemustele ja sellele, mis enda jaoks tundub positiivseid elamusi võimaldav.

  • Vapiano - urbanistlik aga samas kodune keskkond, kus on hea jälgida teiste inimeste toimetamisi aga nautida ka pingevabas õhkkonnas iseennast ja oma last.
  • Ostsime Lushi vannivahtu, mis pakkus vannis käies suure elamuse. Kui käed küünlavalgel ja klassikalise muusika suurteostes helisevas vannitoas laimi värvi rohelisest veest välja tõsta, siis oli Maiki jaoks suur elamus näha kuidas ta käed "tossasid" Pelgalt tänu sellele konkreetsest tootest tulenevale elamusele venis meie vanniskäik 90+ minuti pikkuseks, sest keskkond oli põnev.
  • Seejärel Villeroy & Bochi tassist Clipperi uneteed nautides oli meil isa ja poja vaheline võimalus päev kokku võtta ja arutada mis täna tegime, kas midagi õppisime ja mille üle hea meel oli. Ma tean, et minu jaoks kruus Maximast ja Lipton ei pakuks päris samat tunnet.

Lõppkokkuvõttes on enda jaoks leitud õiged asjad need mis võimaldavad olla paremas sünkronisatsioonis oma vajaduste ja tunnetustega ning kuigi vähem on rohkem siis tasub keskenduda minu hinnangul sellele, et see vähem mis lõpuks alles jääb koosneks neist asjadest, mis kannavad endaga väärtust ja mille tarbimises peitub kvaliteet, praktilisus, esteetiline nauding ja heaolu.

No comments: